reklama

Košičania - Národ idiotov?

Zrejme to si o nás myslia v našom „ctenom“ Dopravnom podniku mesta Košice. Veľkolepý názov patrí už 117 rokov firme, ktorá pripravila všetkým Košičanom a nielen im prekvapenie v podobe nového linkového vedenia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

Je zbytočné hovoriť o tom, že ho plánovali už na február tohto roku, i o tom, že ani v auguste, keď bolo spustené,  nebolo manažérsky zvládnuté ani na 20 percent... To všetko sme my cestujúci pocítili na vlastnej koži a niektorí, vlastne pardon – mnohí si pozreli nie svojou vinou časti mesta, kde ešte neboli. Ono cez víkend by to až tak nevadilo, ale ísť do práce 90 minút, keď ani nie je špička je slušne povedané divné...

Lenže aby sa nepovedalo, tak to dopravný podnik skomplikoval oveľa viac. Zmena názov zastávok bola ďalšie polienko nezmyslov, ktoré sme museli stráviť. Skrátenie názov vynechaním mestskej časti by ešte ušlo, ale úplná zmena názvov známych desiatky rokov je totálne nelogická a je potrebné povedať, že mnoho Košičanov aj nahnevala. Žijem tu 32 rokov, ale takmer som netušil, že je v Košiciach Havlíčkova ulica. A nemám poňatia, kde sa nachádza. Ale asi niekde pri štadióne Lokomotívy, lebo práve tento legendárny názov zmenili... no comment.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšia vec, ktorú sľubovali v podniku bolo skrátenie trás. No, tak si nasadnite na 54-ku a tá vás odvezie cez 5 sídlisk... Linka 34 urobí to isté, ale popozeráte si nemocnice, polikliniky, niekoľko základných škôl. Skrátka linky sú vhodné do turistického bedekera. Turista nasadne a za cca 50 minút uvidí skoro celé mesto. To sú len dva príklady krátkych trás autobusov.

A ako často vlastne jazdia? Všetkým zalepili oči a ústa častými odchodmi. Kašlať na to, že je o polovicu menej spojov, no nie? Kamarát mi hovoril – „dali ich veľa, veď bude aspoň z čoho škrtať.“ Svätá pravda - zmeny, ktoré prišli 2. Augusta boli „updatované“ o dva dni neskôr akože krízovým manažmentom niektorých liniek, lebo má dopravný podnik málo vodičov. Takže asi tretina spojov buď bola totálne zoškrtaná, ale nešli vôbec. To sme mali zožrať v tom zmysle, že za 2 dni prišli na to, že nemajú vodičov. Všetky tieto „opatrenia“ vedelo vedenie podniku dávno dopredu... Tomu istému kamarátov som povedal, že v septembri, keď by mali nastúpiť všetky autobusy do pôvodných „hustých“ prevádzok – že nič také sa neudeje... Opäť nám náš drahý dopravný podnik povie rozprávku, že opatrenia ponechávajú v platnosti, kvôli nedostatku vodičov. Tak sa aj stalo. Takže to skutočné nové linkové vedenie sme sa dozvedeli až 4. Augusta, keď prišlo akože k obmedzeniu premávky spojov, ktoré sa pravdepodobne nikdy (aspoň nie úplne) nevráti späť. To, že mnoho autobusov jednoducho nevypravia a na dispečingu Vám povedia, že dôvod nie sú iba nemocenské, či pokazené autobusy, ale rovno Vám oznámia, že mnoho autobusov nevypravia plánovane. Lenže cestujúci o tom netuší, preňho spoj jednoducho „vynechá“...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A pointa? Vôbec žiadna! Takto to funguje, ten „geniálny“ človek, čo to celé vymyslel po odvedení svojej roboty prišiel o miesto, pracuje v tichosti na inom a tým sa akože dopravný podnik „očistil“ pred očami verejnosti. Nuž, neočistil. Pretože hoci si to vedenie DPMK myslí, Košičania nie sú národ idiotov a ich rozprávky v tomto meste nezožral nikto.

Tomáš Mihalik

Tomáš Mihalik

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalý novinár so záujmom o všetko užitočné. Zoznam autorových rubrík:  FejtónSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu